Powiatowy Konkurs Ekologiczno-Chemiczny


 ,,Człowiek-Środowisko-Chemia”

dla  uczniów  klas IV liceum i V technikum szkół ponadpodstawowych

Regulamin Konkursu Chemicznego

  1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas czwartych liceum i piątych technikum wszystkich typów szkół ponadpodstawowych powiatu jasielskiego.
  2. Celem Konkursu jest rozwijanie zainteresowań młodzieży chemią, wyrobienie szerokiego spojrzenia na chemię jako naukę i na praktyczne jej znaczenie dla współczesnej cywilizacji, zwrócenie uwagi na rangę przedmiotu, poszukiwanie utalentowanej młodzieży, zapewnienie rywalizacji oraz umożliwienie sprawdzenia stanu umiejętności i wiadomości uczestników przygotowujących się do egzaminu maturalnego z chemii.
  3. Wymagany w Konkursie zakres wiedzy jest zgodny z „Podstawą programową” i obejmuje cały zakres chemii ogólnej, nieorganicznej i organicznej. Ponadto wymagane są podstawowe wiadomości z zakresu: chemia a środowisko, rola chemii w ochronie środowiska, zanieczyszczenia powietrza, wody i gleby.
  4. Organizatorem Konkursu jest Zespół Szkół Nr 3 im. Stanisława Pawłowskiego w Jaśle. Pracami organizacyjnymi kieruje Komisja Konkursowa Zespołu Szkół Nr 3 ul. Szkolna 23.
  5. Konkurs jest dwuetapowy.
  6. Pierwszy etap odbywa się w macierzystej szkole ucznia, drugi etap w Zespole Szkół Nr 3 w Jaśle. Etap szkolny Konkursu przygotowuje i przeprowadza nauczyciel danej szkoły.
  7. O sposobach eliminacji wewnątrz szkolnych decyduje nauczyciel chemii danej szkoły.
  8. Nauczyciel przesyła zgłoszenia maksymalnie 5 uczniów , którzy przeszli do drugiego etapu na adres Zespołu Szkół Nr 3 w Jaśle.
  9. Za przygotowanie zadań do drugiego etapu odpowiedzialna jest Komisja Konkursowa
  10. Drugi etap Konkursu składa się z dwóch części:
    • Część pierwsza obejmuje zadania teoretyczne i biorą w niej udział wszyscy zgłoszeni uczniowie (czas trwania 120 minut)
    • Część druga obejmuje zadania laboratoryjne i weźmie w niej udział 10 najlepszych uczniów wyłonionych na podstawie wyników części pierwszej.
  1. Prace uczniów ocenia komisja powołana przez Organizatora.
  2. Organizator zawiadamia zainteresowane szkoły o końcowych rezultatach Konkursu.
  3. Podsumowanie Konkursu odbywać się będzie w Zespole Szkół Nr 3 w Jaśle.
  4. Laureaci Konkursu otrzymują dyplomy i nagrody ufundowane przez Organizatora.
  5. Wyniki Konkursu zostaną opublikowane na stronie internetowej ZS Nr3 https://zs3jaslo.pl/

Informacja:

 Do dnia 03 luty roku nauczyciel przeprowadza etap szkolny Konkursu

  1. Do dnia 06 lutego roku nauczyciel przesyła na adres Organizatora listę uczniów, którzy będą brać udział w II etapie Konkursu
  2. II etap Konkursu odbędzie się w Zespole Szkół Nr 3 w Jaśle ul. Szkolna 23
  • część pierwsza teoretyczna II etapu Konkursu odbędzie się 10.02.2025 r o godz. 1100
  • część druga praktyczna II etapu Konkursu odbędzie się 12.03.2025 r o godz. 800

Zgłoszenia do konkursu

 Warunkiem udziału w konkursie jest złożenie/przesłanie do Organizatora konkursu karty zgłoszenia uczniów oraz zgody rodziców na przetwarzanie danych osobowych i wykorzystanie wizerunku dzieci.

  1. Zgłoszenia uczniów do konkursu dokonują uczestnicy konkursu.
  2. Wypełnione i podpisane zgłoszenie należy dostarczyć / przesłać na adres – Zespół Szkół
    nr 3 w Jaśle, ul. Szkolna 23 lub mailem: sekretariat@ZS3jaslo.pl do dnia 06.02.2025 r.

 Uczestnikom proponuje się korzystanie z następującej literatury:

 Koszmider, Chemia dla szkół średnich w zadaniach.

  1. Matysikowa, F.Karczyński, T.Bąk, Zbiór zadań z chemii nioerganicznej dla szkół średnich.
  2. M.Pazdro, Zbiór zadań z chemii dla szkół średnich.
  3. Persona, J.Dymara, J.Reszko – Zygmunt, chemia dla szkół średnich w testach
  4. Reych, Zbiór zadań dla szkół średnich.
  5. Hejwowska, R.Marcinkowski, J.Staluszka – Chemia.
  6. Pietruszewska, K. Nowakowski, K. Krajewski, G. Wrzeszcz – Zadania konkursowe z chemii
  1. N. W. Skinder – Chemia a ochrona środowiska
  2. E. Pyłka – Gutowska – Ekologia z ochroną środowiska

Załączniki:

  1. Formularz zgłoszeniowy.
  2. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Udostępnij artykuł