W dniach 8-10 września 2021r odbył się XXII Lot Orłów w Księstwie Jaworsko – Świdnickim. Wzięło w nim udział 33 najzdolniejszych uczniów naszej szkoły w nagrodę za swoją postawę oraz wyniki w nauce. W pierwszym dniu zwiedziliśmy Podziemne Miasto Osówka nad którym rozpoczęto pracę w 1943r.

Wieczór spędziliśmy przy ognisku oraz grach zespołowych. Kolejnego dnia pani przewodnik oprowadziła nas po mieście Świdnica. Na naszej trasie znalazła się Katedra pw św. Stanisława i św. Wacława, Kościół Pokoju pw Świętej Trójcy( w całości wykonany z drewna , błota i słomy), który został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Zwiedziliśmy również Muzeum Gross-Rosen w Rogoźnicy. Jest to niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny. W drodze powrotnej do Świdnicy obejrzeliśmy pałac Morawa, gdzie Niemcy uciekając przed Rosjanami ukryli skradzione z Krakowa obrazy w tym Damę z gronostajem Leonarda da Vinci.

Na zakończenie drugiego dnia udaliśmy się na nocne zwiedzanie Zamku Książ, które na długo zapamiętamy, ponieważ dostarczyło nam wielu wrażeń i emocji. Ostatniego dnia byliśmy w Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu.

Pamiętajcie, że z każdej klasy może być wytypowany uczeń do takiej „wycieczki – nagrody” wystarczy tylko zmobilizować się, przyłożyć się do nauki, mięć najwyższą średnią w swojej klasie lub świadectwo z paskiem.